تعمیرات اسپلیت(کولر گازی)

تعمیرات اسپلیت(کولر گازی)

آب و هوای سالم یکی از نیازهای حیاتی بشر است چرا که اگر دمای بدن او متعادل باشد سیستم بدن به خوبی عمل می کند و از بیماری دور خواهد بود. همه ما می دانیم بدن ما طبق شرایط آب و هوایی که قرار می گیرد با آن سازگار می شود اما گاهی این سازگاری صورت نمی گیرد و باید دنبال راه حلی بود تا بتوان دمای بدن را متعادل کرد. از گذشته بدن آدمی به گرما و سرمای بیش از اندازه واکنش نشان می داد و انسان برای رفع این موانع تمهیداتی را انجام می دادند. در برابر سرما از پوشش های خاصی استفاده می کردند و در برابر گرما نیز یا پوشش خود را تغییر می دادند یا از نظر غذایی تغییری ایجاد می کردند و یا محل زندگی خود را ترک می کردند و به محل دیگری می رفتند و به این ترتیب کوچ نشینی صورت گرفت و بشر به دنبال مکانی میگشت که بتواند در فصل سرما و گرما در محیط مناسب برای زندگی باشد که نه تنها برای خود او مناسب باشد بلکه برای دام و طیوری که همراه خود دارد نیز مناسب باشد و بتوانند آذوقه آن ها را هم فراهم کنند.خنک-شدن-با-پنکه

کم کم با گسترش جمعیت و توسعه شهرها بشر یک جا نشینی را انتخاب کرد و به توسعه کسب و کار خود پرداخت. از این رو برای تأمین گرمایش و سرمایش در فصول مختلف سال باید چاره ای می اندیشید. این چاره بعضأ در نوع مهندسی ساختمان محل سکونت نمود پیدا می کرد و دما را نسبتأ متعادل تر می کرد. اما همیشه این شیوه میسر نبود چون سیستم شهری و زندگی تغییر کرد و خانه ها به صورت آپارتمانی شکل گرفت و حمعیت زیاد و وجود وسایل حمل و نقل بسیار در شهر باعث تغییر شرایط آب وهوایی شد. این بار هم علم و صنعت در کنار هم راه حلی را برای این موضوع پیدا کردند تا بشود معضل تا حدود زیادی رفع کرد. برای ایجاد گرما در خانه نمی شد که آتش روشن کرد از این رو وسایل گرمایشی بی خطر ایجاد شد. برای فصول گرم سال نیز لوازم سرمایشی ساخته شد که هوا را خنک می کرد. همه ما تا حدودی با این قبیل لوازم آشنا هستیم. با پیشرفت تکنولوژی این قبیل لوازم نیز هوشمند شدند و دمای مناسب و متعادلی را فراهم می کنند و در صورتی که دما از میزان معمول کمتر یا بیشتر شد دستگاه به نحو دیگر عمل می کند برای مثال خودکار خاموش می شود.

اسپلیت (Split) نوعی کولر گازی است که هوای گرم خانه را گرفته و به حالت خنک به داخل برمی گرداند این کار تا جایی اتفاق می افتد که ترموستات به دمای دلخواه برسد. کولر در واقع همانند یخچالی است که محفظه عایق ندارد. مایع مبرد مانند فرئون گرما را گرفته بخار می شود و محیط را خنک می کند. در کولرها دستگاهی که مبرد را بخار می کند همانند یخچال است.
واحدهای تهویه هوا، پیاده سازی یک سیستم سرمایش کامل در فضای کوچک است. اجزای تشکیل دهنده این سیستم شامل:
• کمپرسور
• شیر انبساط
• کویل گرم و سرد
• ۲ فن
• واحد کنترل

این نوع خنک​ کننده​ ها مزیت‌های بسیار زیادی نسبت به كولرهای گازی و حتی آبی دارند. به همین دلیل فروش بسیار بیشتری نسبت به انواع كولرها پیدا كرده‌اند.اسپلیت طی ۲ سال اخیر با واردشدن این نسل از كولرها تحولی بزرگ در خنک كردن و گرم‌كردن خانه‌ها و ادارات و… به وجود آمده است. ایجاد سرما در بسیاری از وسایل سرماسازی مانند کولرگازی، یخچال، آب سردکن ، و … مشابه هم هستند، در کولرگازی، مانند یخچال، از تبدیل گاز به مایع به وسیله افزایش فشار و در نتیجه تولید سرما که در اثر تبدیل مایع به گاز ایجاد می شود، برای رسیدن به هدف مورد نظر ( خنک نمودن محیط ) استفاده می کنند . تنها تفاوت را می توانیم در خنک کردن کندانسور (رادیاتور) دانست که در کولرگازی به وسیله هوای دمیده شده بر روی آن گرمای لازم گرفته می شود . در حالی که در یخچال برای داشتن هوای خنک از دمیدن هوا بر روی اواپراتور استفاده می شود.

روی اسپلیت‌ها یک كمپرسور نصب شده كه كار خنک كردن هوا  در این دستگاه را به عهده دارد. اسپیلت‌ها نه تنها هوا را  با دمای مطبوع ما هماهنگ می‌كنند بلكه رطوبت هوا را هم به حد استاندارد می‌رسانند، باكتری‌ های اتاق را از بین می‌برد و به وسیله فیلتری كه در آنها تعبیه شده، هوا را هم كاملا تصفیه می‌كنند. همچنین به وسیله ماده‌ای بی‌بو و بی‌رنگی كه از فیلتر این دستگاه تولید و در هوا پخش می‌شود، میكروب‌های معلق در هوا را نیز می‌كشند و اینكه حجم كانال این دستگاه بسیار بالاتر از كولرهای گازی است، به طوری كه می‌توانیم با استفاده از این دستگاه یک اتاق ۵۰ متری را به دمای متعادل برسانیم.

از مزایای مهم آن کم کردن آلودگی هواست . زیرا دارای فیلتر ضد آلرژی می باشد،ظرفیت بالا برای گرم و سرد کردن منازل، برای هر واحد ساختمانی به طور جداگانه نصب می شود. دارای ترموستات دمایی می باشد تا بتوانید دمای محیط را تا هر مقدار کنترل کنید. این باعث می شود تا هر زمان کسی در محل نبود سیستم کار نکند. که این موضوع باعث صرفه جویی در پول و انرژی می شود. مزیت دیگر این سیستم ها خنک کردن تمام فضا در مدت زمان کم و به طور یکنواخت می باشد.
همچنین صدای کم آن در منزل ایجاد مشکل نمی کند. اما معایب استفاده از سیستم اسپلیت چیست؟ یکی از مهم ترین معایب سیستم های اسپلیت هزینه بالای آن است. همچنین این سیستم ها حدود %۲۵ انرژی بیشتری نسبت به کولرهای گازی مصرف می کند.

خرابی های اسپلیت ها:

کولرهای گازی و اسپلیت ها هم مانند دیگر لوازم الکترونیکی در طول فرآیند کاری خود ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود. برخی از مشکلاتی که اسپلیت ها و کولرهای گازی دارند را می توان ب این صورت بیان کرد. فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع امکان دارد علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آسیب وارد کند پس هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن باید اقدامی صورت گیرد. یکی از مشکلات رایج در کولر گازی باد گرم زدن کولر گازی می باشد. به صورت خیلی ساده یک واکنش شیمیایی در سیستم کولر باعث می شود که هوای خنک تولید شود، اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای آن است که یک  مشکلی برای این سیستم به وجود آمده است و در ۹۰% موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد و بسیاری موارد دیگر که نشان دهنده خوب کار نکردن کولر هست.

در صورت بروز خرابی در سیستم کولر گازی و اسپلیت خود با واحد تعمیرات اسپلیت و کولر گازی مجتمع فنی مرکز تعمیر تماس حاصل فرمایید و یا مراجعه حضوری داشته باشید.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»

تهران-میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳