تعمیرات تبلت msi

اگر به تاریخ تکنولوژی نگاهی بیاندازیم می توان دید در حدود ۲ دهه بیشتر نیست که امکانات و ابزار و لوازمی به زندگی ما وارد شده اند که تصورشان برای مردمان ۵۰ سال گذشته دشوار بوده است و امروزه به راحتی  تولید و گسترش می یابند و در دسترس همگان قرار می گیرد. این قبیل لوازم که می توان گفت در حوزه الکترونیک می باشند در تمامی شاخه های علوم مختلف نیز کاربرد دارد. از دستگاه های مربوط به پزشکی گرفته تا تجهیزات استخراج از منابع طبیعی، کاربرد در برخی شاخه های هنر و … .از جمله لوازمی که مورد توجه می باشد تبلت ها می باشند که به سبب کارکردی که دارند زمانی که روانه بازار شده اند مورد استقبال قرار گرفته اند و هنوز هم جایگزینی برای آن که چنین قدرتی داشته باشد نیامده است.

تبلت ها در اندازه ها و مدل های مختلفی وجود دارند و بر اساس نیاز کاربر تعریف می شوند و چون سبک و قابل حمل بوده و مدت طولانی می توان از آن استفاده کرد مورد توجه است. برخی از افراد از تبلت ها فقط به منظور بازی استفاده می کنند چرا که دارای اندازه مناسب بوده و بازی ها بر اساس نوع کارکرد تبلت طراحی شده اند و خب بیشتر کاربران آن کودکان هستند. برخی از آن جهت استفاده از اینترنت و کارهای مربوط به آن استفاده می کنند، استفاده از اپلیکیشن ها و گروه های اجتماعی از دیگر کارهایی که برخی از کاربران انجام می دهند و برخی به عنوان ابزاری لوکس برای نشان دادن برای مثال نمونه کارها استفاده می کنند. برخی هم چون می توان بر اساس نوع سیستم عاملی که روی آن نصب می شود برنامه ای را اجرا کرد از آن استفاده می کنند و کارهای خود را انجام می دهند.

تبلت ها را لوح های اینترنتی نیز می نامند چون بیشتر با هدف اتصال به اینترنت تولید شده اند و چون دارای صفحه ای یک دست است و قابلیت تاچ (لمسی) دارند به لوح معروف هستند. برخی نمونه های آن نیز دارای صفحه کلید مجزا می باشند که می توان به آن متصل نمود و استفاده کرد.

تعمیرات تبلت ام اس آیتعمیرات تبلت ام اس آی

شرکت های بسیاری در زمینه تولید تبلت فعالیت دارند که در تلاش برای افزودن امکانات خاص خود هستند تا بازار را به سمت خود بکشند. یکی از شرکت های به نام در این زمینه شرکت الکترونیکی msi می باشد که یک شرکت تایوانی تولیدکننده رایانه و تجهیزات جنبی آن می‌باشد و اکنون یکی از بزرگترین فروشندگان مادربورد در دنیاست.

اجزای داخلی تبلت ها:

با آنکه تبلت ها کاریردهای بسیار دارند اما هنوز قدرت پردازش آن ها به پای کامپیوترهای PC و لپ تاپ ها نرسیده است. تبلت ها نیز ساختار داخلی مربوط به خود را دارند که بر اساس آن برنامه ریزی شده است و کارایی دارد. در ابتدا با مفهوم SoC آشنا می شویم. SOC به معنی System On Chip یعنی ﭼﻴﭗ ستی ﻛﻪ ﺍﺟﺰﺍی یک ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺩﺭ ﺁﻥ ﮔﻨﺠﺎﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. همانطور که می دانید یک ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗر دارای ﺍﺟﺰﺍی مختلفی مانند ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪﻩ، ﻛﺎﺭﺕ ﮔﺮﺍفیک، ﺣﺎﻓﻈﻪ، ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻛﻨﺘﺮﻟﺮﻫﺎ ﻭ … می باشد در مورد تبلت ها نیز ﺩﻗﻴﻘﺎ ﻫﻤﻴﻦ موارد ﻧﻴﺰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. از آنجا که تبلت ها با باتری کار می کنند مانند گوشی های تلفن همراه همه این موارد باید در کنار هم در محیطی کوچک قرار بگیرند بنابراین از فناوری SOC استفاده می شود. چیپ ست اصلی تبلت شامل هسته پردازنده، پردازنده گرافیکی، کنترل کننده حافظه RAM، اتصال به حافظه ذخیره سازی و مسیرهای ارتباط با چیپ ست های دیگر. تبلت‌ها از پردازنده‌ کوچکتری نسبت به پردازنده‌های یک رایانه استفاده می‌کنند. و این باعث می‌شود فضای کمتری اشغال شود و میزان گرما تولیدی کاهش یابد. یکی از اهداف SOC این است که ﺗﻮﺍﻥ ﻣﺼﺮفی ﻭ ﮔﺮﻣﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ متعادلی ﻧﮕﻪ ﺩﺍرد ﻭ ﺗﺎ ﺣﺪ ﻣﻤﻜﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻛﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﻃﺮﺍحی ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻋﻤﺮ ﺑﺎﺗﺮی ﺑﻴﺸﺘﺮ شود. گرمایی که موقع بازی ها از دستگاه حس  می شود، ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ SOC ﺍﺳﺖ.

از اجزای اصلی دستگاه تبلت می توان به باتری اشاره کرد. باتری ﺩﺭ ﺗﺒﻠﺖ ﻫﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﻟﻴﺘﻴﻮﻡ ﻳﻮﻥ ﻳﺎ ﻟﻴﺘﻴﻮﻡ ﭘﻠﻴﻤﺮ است. مادربرد از دیگر اجزای اصلی می باشد. ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺗﺒﻠﺖ ﻭﺳﻴﻠﻪ ای ﻛﻮچک ﺑﻮﺩﻩ ﻭﭘﻮﺭﺕ ﻫﺎی ﺁﻥ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳــﺖ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ های ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺎﺩﺭﺑﺭﺩ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻳﺎﭼﻨﺪ ﻗﺴﻤﺖ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺎﺑﻞ ﻫﺎی ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﺮﺍی ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ شود. از دیگر اجزا می توان به این موارد اشاره کرد: شتاب سنج، ژیروسکوپ‌، پردازنده‌های گرافیک، حافظه مبتنی بر فلش، WiFi یا تراشه‌های تلفن همراه و آنتن، پورت USB و منبع تغذیه، بلندگو، تراشه کنترل‌کننده صفحه نمایش لمسی، حسگر دوربین، لنز و تراشه‌ها.

خرابی های تبلت msi:

با توجه به خصوصیاتی که برای تبلت گفته شد و اجزای آن نیز تا حدودی معرفی شدند می توان به این نکته پی برد که نه تنها این وسیله برای کابرانش مهم و حساس است بلکه خود این دستگاه نیز ظریف و حساس بوده و باید موارد مراقبتی و حفظ و نگه داری صحیح آن رعایت شود.  تعمیرات تبلت 

شکستگی یا خراش در صفحه نمایش لمسی یکی از مواردی است که در اثر حادثه و ضربه برای دستگاه به وجود می آید و تعمیر نمی توان کرد بلکه باید تعویض کرد. گاهی اکثر مشکلات به خاطر مشکلات و خرابی های مربوط به باتری می باشد که منجر به اختلال در عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری. درس شارژ نشدن باتری یا می تواند ناشی از خود باتری باشد یا سیم رابط آن که خب باید تعویض شود یا ممکن است اتصلات آن مشکل داشته باشد. داغ شدن بیش از حد باتری نیز از دیگر مشکلات می باشد. خاموش شدن دستگاه در حین کار کردن، کار نکردن تاچ دستگاه به این معنی که ممکن است دیر پاسخ گوی خواسته ما باشد یا به خوبی عمل نکند. در چنین شرایطی تاچ آن مشکل داشته و احتمالا باید تعویض یا تعمیر شود. کار نکردن اسپیکر و دوربین و پخش نشدن صدا و … از دیگر موارد می باشد.

علاوه بر مشکلات سخت افزاری مشکلات نرم افزاری هم برای تبلت ها پیش می آید که عمومی ترین آن ها ویروسی شدن آن می باشد که یا می توان با ویروس کش ها رفع کرد و یا اگر خیلی به سیستم عامل آسیب زده باشد کلا باید سیستم را ریست کرد.

در صورت بروز خرابی در تبلت خود می توانید با واحد تعمیرات مجتمع فنی مرکز تعمیر تماس حاصل فرمایید.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»

تهران-میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳