تعمیرات دستگاه لیبل زن

تعمیرات دستگاه لیبل زن

هر سازمان یا اداره ای که فعالیت دارند نیاز به برخی دستگاه ها دارند که برای آن محیط و انجام برخی کارها لازم می باشد. ماشین های اداری ای  که می شناسیم مانند دستگاه های فتوکپی و اسکنر، کاغذ خرد کن و … هر یک از جمله لوازمی هستند که در هر شرکت و سازمانی ممکن است وجود داشته باشد. کامپیوترها نیز از دیگر لوازمی هستند که وجودشان انکار ناپذیر می باشد چرا که دیگر لوازم نیز به نوعی به کامپیوترها وابسته هستند و در صورت وجود آن کارایی لازم را خواهند داشت. از دیگر لوازمی که برخی سازمان ها یا مراکز از آن استفاده می کنند دستگاه لیبل زن می باشد.

لیبل (label) برچسب یا اتیکت است اما در فرهنگ بسته بندی به معنای برچسبی است که معرف کالا و مشخصات آن کالا است. از این رو می توان گفت هر سازمان یا مرکز تولیدی برای اینکه کالای خود را به نمایش بگذارد تا کاربر بواند اطلاعات آن را دریافت کند و نسبت به صحت آن اطلاعات کسب کند نیازمند این است که دستگاهی در اختیار داشته باشد که برچسب یا لیبل مخصوص به کالای خود را تولید و چاپ کند و در اختیار مشتری قرار دهد. این قبیل بر چسب ها حاوی اطلاعات معرفی کالا می باشد و در دنیای تجارت امروزی هر شرکتی نیازمند این قبیل لیبل ها می باشد تا بتواند در بازار تجارت و کسب و کار به خوبی فعالیت نماید و شناخته شود. از طرفی چسباندن بر چسب بر روی کالا باعث سهولت در دسته بندی می شود. لیبل ها یا برچسب های مختلفی که هریک ویژگی هایی دارند در صنعت وجود دارند:

دستگاه لیبل زندستگاه لیبل زن دستیدستگاه لیبل زن کارخانه ای

لیبل پشت برچسب دار که خود به چند مدل تقسیم می شود:

  1.  لیبل پشت چسبدار کاغذی: این نوع لیبل همانطور که از نامش مشخص است از جنس کاغذی بوده و از ارزانترین لیبل ها یا برچسب ها محسوب می شود .
  2.  لیبل پشت چسبدار PVC: لیبل های پی وی سی در واقع به کلیه لیبل های مقاوم سفید رنگ پلاستیکی که شامل متریال های,Pet, PE, PP است اطلاق می شود و عموماً در دو نوع مات و براق ارائه می شود و استفاده از آن در مواردی است که احتیاج به مقاومت بیشتری از لیبل کاغذی با ماندگاری چاپ به مراتب بالاتر وجود داشته باشد یا بسته بندی مربوطه در محیط مرطوبی نگهداری می شود و رطوبت باعث از بین رفتن لیبل کاغذی می گردد. این قبیل لیبل ها سختر تر پاره می شوند.
  3.  لیبل پشت چسبدار شیشه ای یا لیبل پشت چسبدار ترانسپرنت: این نوع لیبل بصورت شفاف بوده و برای جاهایی که می خواهید محصول از پشت لیبل نمایان باشد استفاده می شود.
  4.  لیبل پشت چسبدار متالایز: این لیبل نقره ای رنگ و شبیه ورق فویل آلومینیومی است و از چسبندگی مناسب به روی فلز و شیشه و پلاستیک برخوردار است و از خاصیت ضد آب بودن و قابلیت شستشوی بسیار بالایی برخوردار است. به روی کالاهای صوتی و تصویری و لوازم خانگی و قطعات صنعتی کاربرد دارد.

لیبل OPP: لیبلی است که از جنس پلی پروپیلن (oriented polypropylene )  که بیشتر در مورد نوشابه و آب معدنی استفاده می گردد.

  • این نوع لیبل، لیبل زن خاص خود را که به لیبل زن OPP معروف است نیاز دارد
  • لازم به ذکر است که در این نوع لیبل به محض آسیب دیدن لیبل، لیبل از ظرف جدا شده و دیگر اثری از نام تولید کننده باقی نمی ماند، در حالی که در لیبل پشت چسبدار لیبل به محکمی بدنه ظرف چسبیده است و جدا شدن آن به سختی امکان پذیر است.
  • البته در مورد خطوط با تیراژ بالا مثل آب معدنی یا نوشابه یا مشابه آن استفاده از لیبل پشت چسبدار به علت تیراژ خیلی بالا مقرون به صرفه نیست.

لیبل پرینتر یا چابگر برچسب (لیبل زن)، از آن دست چاپگرهای خاصی است که با کمک حسگرهای تعبیه شده در آن، عملیات چاپ بر روی لیبل های برچسب دار را انجام می دهد. حسگرهای لیبل زن به گونه ای طراحی شده اند که می توانند بصورت پشت سر هم و بصورت کاغذهای رول شده، عمل چاپ را انجام دهند. لیبل پرینترها با چاپگرهای معمولی فرق دارند و مکانیزم های خاص خود را دارند. دستگاه های لیبل زن نیز بنا بر کارکرد آن ها انواع مختلفی در صنعت دارند که به دو نمونه از آن ها در اینجا اشاره می شود:

  1. لیبل پرینترهای معمولی یا لیبل پرینتر رومیزی. جزء معمول ترین لیبل زن های بازار است و برای چاپ برچسب در تعداد کم و متوسط، مورد استفاده قرار می گیرد. مخازن ریبون این مدل، بین ۷ الی ۳۰۰ متر ریبون را در خود نگه می دارد و عرض چاپ نیز به ۱۱ سانتی متر می رسد. اگر می خواهید کمتر از ۱۰۰۰ عدد در روز، چاپ نمایید، این گزینه بهترین لیبل پرینتر است.
  2. لیبل پرینترهای صنعتی. در مدل لیبل پرینتر صنعتی، چاپ تیراژ لیبل بالاتر است و رول های ریبون تا ۴۵۰ متر نیز می رسد. لیبل پرینترهای صنعتی، معمولا دارای مخزن بزرگ رول کاغذ هستند و بدنه فلزی، هدهای قویتر، لوازم جانبی بیشتر و اتصال به شبکه نیز از دیگر امتیازات اینگونه دستگاه ها نسبت به لیبل پرینتر معمولی است.

اما این دستگاه به چه صورت کار می کند یا به عبارتی مکانیزم آن چگونه است؟ دو نوع مکانیزم داریم:

  • پرینترهای حرارتی مستقیم (Direct Thermal): در این نوع، از رول  های کاعذی حساس به حرارت، جهت چاپ استفاده می شود. لیبل های حرارتی مستقیم زودتر کم رنگ می شوند و اگر در معرض نور خورشید، گرما و یا مواد شیمیایی باشند، عمر لیبل کوتاه تر می شود. به این دلیل در جاهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پرینترهای انتقال حرارتی (Thermal Transfer): در این ساختار از ریبون استفاده می شود که باعث چاپ دائمی می شود. جوهر به کمک حرارت، روی برچسب می نشیند. این مدل از پرینترهای لیبل، جزو متداول ترین نمونه های مورد استفاده است.

خرابی های دستگاه لیبل زن:

هر دستگاهی که از آن استفاده می کنیم با مشکلاتی رو به رو می شوند که نمی توانند کار خود را به خوبی سابق انجام دهند. در این شرایط رجوع به متخصص تعمیر این دستگاع برای عیب یابی و رفع ان لازم می شود. اما چه مشکلاتی ممکن است یک دستگاه لیبل زن با آن مواجه شود؟ در درجه اول چیزی که به چشم می آید این است که دستگاه لیبل ها را به خوبی چاپ نکند و به هم خوردگی در متون و تصاویر داشته باشد یا رول های آن گیر کند. در این میان مشکل می تواند مربوط به تجهیزات سخت افزاری یا همان مکانیکی دستگاه باشد یا نرم افزاری و یا برد آن با مشکل مواجه شده باشد. 

در صورت بروز خرابی در سیستم دستگاه لیبل زن خود می توانید با واحد تعمیرات ماشین های اداری مجتمع فنی مرکز تعمیر تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران –میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳