تعمیرات فر مایکروویو

تعمیرات فر مایکروویو

زمان در دوران امروز که همه چیز به سرعت پیش می رود و روزانه شاهد تکنولوژی های جدیدی هستیم بسیار مهم است. از طرفی یکی از عواملی که باعث می شود بشر انرژی کسب کند تا به ادامه فعالیت و زندگی بپردازد خوردن غذا و تآمین انرژی مصرفی اوست. از آنجا که غذاهایی که به عنوان غذاهای سنتی می شناسیم برای طبخ بعضأ نیاز به زمان زیادی دارند تا آماده شوند از این رو با شرایط زندگی امروزی برای افراد شاغل هماهنگ نیست. از طرفی در صورتی که غذایی از پیش طبخ شده باشد جهت گرم کردن مجدد ممکن است برای مدتی فراموش شود و غذا بسوزد از این روز نیاز هست که همیشه مراقب باشیم چون شاید باعث آتش سوزی و صدمات جبران ناپذیر شود.

پخت غذا در مایکروویو

از جمله لوازم خانگی ای که در زمینه طبخ غذا طراحی و تولید شده اند می توان به مایکروویوها اشاره کرد که می توان گفت نوعی فر است که از طریق تابش الکترومغناطیسی ریزموج، آب و دیگر مولکول‌های قطبیده در غذا را به جنبش در می آورد و باعث ایجاد گرما می شود و سبب می‌شود که غذا در مدت زمان کوتاهی بپزد. این مدت زمان طبخ کوتاه باعث شده است که به آن در فرهنگستان زبان فارسی به تندپز نام گذاری شود. مایکروویو درست مانند امواج نور و امواج رادیویی، نوعی انرژی الکترومغناطیسی است. این امواج در واقع امواجی با طول موج بسیار کوتاه از انرژی الکترومغناطیس هستند که با سرعت نور حرکت می کنند. از این امواج برای ارسال برنامه های رادیو، تلویزیون، اطلاعات رایانه ای و سیگنال های تلفن استفاده می شود. پرتو های مایکروویو فعل و انفعالاتی روی ملکول های غذا انجام می دهند. پرتو های مایکروویو ملکول های غذای در حال پخت را بمباران و آنها را به ملکول های قطبی ای تبدیل می کنند که در هر ثانیه با همان فرکانس، میلیون ها بار تغییر قطب می دهند. دستگاه های مایکروویو یا اصطلاحا مایکروفر در ابتدا ساده تر و بیشتر تنها برای دوباره گرم کردن سریع غذاهای سرد استفاده می شدند اما اکنون به دستگاه هایی تبدیل شده اند که نه تنها امکان پخت انواع متنوعی از مواد غذایی را فراهم می کنند، بلکه برخی از آن ها با برخوردار بودن از قابلیت های دیگری مانند گریل و پخت با بخار، صرفه جویی در هزینه و فضای مورد نیاز برای خرید دستگاه های جداگانه را هم برطرف کرده اند.

فر مایکروویو را می توان یکی از مهمترین اختراع‌های بزرگ قرن بیستم دانست. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا این وسیله را دارند و هر روز از آن استفاده می‌کنند. در سال های اخیر با توجه به آلودگی محیط زیست ناشی از فرایندهای آلاینده صنعتی، استفاده از منابع جدید انرژی که حداقل آلودگی را به همراه داشته باشند، مورد توجه قرار گرفته‌است. از این رو می توان گفت چون دستگاه فر مایکروویو از گاز طبیعی استفاده نمی کند و توسط گرما که از امواج به وجود می آیند غذا را گرم و طبخ می کند در جهت کاهش فرآیند آلودگی محیط زیست نقش داشته و نیز باعث صرفه جویی در این منبع (گاز) شده است.

دستگاه مایکروویو از نظر ساختار به ۲ قسمت اصلی تقسیم می شوند:

قسمت های الکتریکی یا الکترونیکی و قسمت دوم مکانیکی و بدنه

بخش الکترونیکی و الکتریکی دستگاه های مایکروویو در دو نوع کلی ساخته می شوند نوع اول که ساده تر نیز هستند دارای تایمر و کنترل کننده شدت مایکروویو الکترومکانیکی است. در نوع دوم که بیشتر از مدارات الکترونیکی استفاده شده است امکانات بیشتری برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.

بخش الکترونیکی و الکتریکی

۱-مدار تغذیه

۲-مدار سیستم کنترل

۳-مدار های محافظتی

۴-مدار افزاینده ولتاژ

۵-مگنترون(تولید ککنده مایکروویو)

۶-قسمت های گرم کننده (المنت ها)

۷-اینورتر

قسمت های مکانیکی و بدنه

دستگاه های مایکروویو از نظر مکانیکی دارای طراحی های متفاوتی می باشند، از جمله درب برخی از آن ها از بالا به پایین باز می شود و در برخی دیگر درب به چپ و راست باز می شود یا اینکه در نوعی از طراحی، مواد غذایی داخل دستگاه روی یک سینی خاص قرار داده می شود که به وسیله یک موتور، غذا حول یک محور می چرخد و در طراحی جدید به جای چرخاندن غذا انرژی مایکروویو توسط یک انعکاس دهنده چرخیده و جا بجا می شود که این طراحی جدید دارای مزیت های متعددی است از جمله این که مصرف کننده الزامی جهت استفاده از ظروف گرد نداشته و می تواند ظروف چهار گوش و بزرگتری نسبت به دستگاه های قدیمی داخل دستگاه قرار دهد. قسمت های دیگر شامل موتور کانوکشن، فن خنک کننده، مگنترون، لامپ روشنایی داخل محفظه دستگاه، موتور گرداننده سینی کف یا موتور گرداننده رفلکتور مایکروویو و همچنین از با اهمیت ترین قسمت های دستگاه های مایکروویو میکروسوئیچ های کنترل کننده بسته و سالم بودن درب دستگاه هست.

خرابی های دستگاه مایکروویو:

لوازم خانگی به علت اینکه از آن ها نسبت به دیگر دستگاه ها بیشتر استفاده می شوند در معرض خرابی های جزئی و یا جدی هستند از این رو در مورد استفاده از آن ها باید حداکثر مراقبت با رعایت مواردی که در جهت افزایش طول عمر آن است انجام شود. اما گاهی مواردی پیش می آید این لوازم با اختلالاتی مواجه می شوند که باید رفع شوند. در مورد مایکروویو نیز می توان گفت که از جمله لوازم پر کاربرد برای خانواده هایی است که از آن استفاده می کنند. نه تنها در منزل بلکه در محل کار نی زاز این وسیله بسیار استفاده می شود. اما با چه مشکلاتی ممکن است فرهای مایکروویو مواجه شوند؟ شاید اولین مشکلی که خودنمایی کند گرم نشدن غذا در مدت زمان تعیین شده باشد که قبلا در همان زمان غذا گرم یا آماده می شد. کار نکردن دکمه ها و یا صفحه لمسی فر مایکروویو، وقتی دستگاه کار می کند همراه با صدا هست، مایکروویو روشن نمی شود و یا خود به خود خاموش می شود. صفحه گردان آن نمی چرخد. چراغ آن روشن نمی شود. صدای آلارم آن از کار افتاده است و بسیاری موارد دیگر که نشان از عدم کارکرد درست دستگاه هست. در صورت بروز خرابی در سیستم دستگاه فر مایکروویو خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم خانگی و تعمیرات مایکروویو مجتمع فنی مرکز تعمیر تماس  حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

 

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»

تهران-میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳