دوربین های مدار بسته و DVR

دوربین های مدار بسته و DVR

یک دستگاه ضبط ویدئویی دیجیتال(Digital Video Recorder ) (DVR) یک دستگاه ضبط الکترونیکی یا نرم افزار کاربردی است که ویدئو را در یک فرمت دیجیتال برای یک درایو دیسک، فلش درایو USB، کارت حافظه SD، SSD یا دیگر دستگاه ذخیره سازی محلی یا شبکه ای که می توان آن را مشاهده یا بازیابی کرد، هر زمان که لازم باشد، ضبط می کند. DVR یکی از اجزای حیاتی در دستیابی موثر دوربین مدار بسته و امنیت است.

دوربین مدار بسته

تمام DVR ها قطعا برابر نیستند! عوامل متعددی وجود دارد که هنگام خرید یک DVR، مخصوصا هنگام مقایسه قیمت، بسیار مهم است. مهمترین عوامل به نظر می رسد تعداد دوربین های پشتیبانی شده، تعداد فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه)، تکنولوژی فشرده سازی، فضای دیسک سخت، قابلیت اتصال به شبکه / قابلیت مشاهده از راه دور، تشخیص حرکت، برنامه ریزی، و توانایی ذخیره ویدئو و صدا به سی دی یا فلش درایو شما همچنین دارای قابلیت جستجوی آسان و جامع و پشتیبانی صوتی، باشد. تنظیم و رابط کاربر باید بصری و آسان برای کار باشد. ویژگی هایی که یک دوربین مدار بسته باید داشته باشد:

فریم بر ثانیه
فریم در ثانیه چیست؟ فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) مربوط به تعداد تصاویر DVR است که در یک ثانیه ضبط می شود. ضبط زمان واقعی در حدود ۳۰ فریم در ثانیه در هر دوربین است. برای محاسبه فریم بر ثانیه در هر دوربین، کل فریم در ثانیه را که در سیستم ذخیره می شود را محاسبه و آن را با تعداد ورودی های ویدئویی تقسیم کنید. به عنوان مثال، یک ضبط ویدئوی دیجیتال ۶۰ فریم در ثانیه با ۴ ورودی ویدئویی در حدود ۱۵ فریم در ثانیه در هر دوربین نتیجه می گیرد. تکنولوژی در نهایت به نقطه ای رسید که در آن زمان ضبط در زمان واقعی مقرون به صرفه است.

ذخیره سازی هارد دیسک

فضای هارد دیسک بسیار مهم است زیرا ان هر تعداد روزی که ضبط می کند  و شما می توانید ذخیره کنید قبل از اینکه سیستم مجبور به ضبط روی قدیمی ترین فیلم ها کند؛ محدود می کند. هر DVR ظرفیت ذخیره سازی آن را در مشخصاتش  لیست شده است. اما این محاسبه فقط یک برآورد حدسی است چرا که بسیاری از عواملی هستند که بر روی استفاده از هارد دیسک تاثیر می گذارد. مهمترین عامل فرمت فشرده سازی DVR است. اما همچنین نوع دوربین هایی که به DVR متصل هستند، (بخصوص اندازه تراشه و رزولوشن) و همچنین ویژگی هایی که در DVR انتخاب شده اند، متفاوت است. اگر از ویژگی های زمانبندی یا تشخیص حرکت استفاده می کنید یا میزان فریم را تنظیم  می کنید، این کار ظرفیت ذخیره سازی دستگاه را افزایش می دهد. حتی میدان دید (آنچه شما ضبط می کنید) ظرفیت ذخیره سازی را تحت تاثیر قرار می دهد – هر چه تصویر پیچیده تر باشد، فضای دیسک سخت برای کپچر کردن تصویر عملییات پیچیده تری را انجام می دهد. نمایش عملکرد دوربین مدار بسته

PC-Based (مبتنی بر کامپیوتر) در مقابل DVR جا سازی شده

یک ضبط کننده ویدئویی دیجیتال مبتنی بر کامپیوتر اساسا یک رایانه شخصی است که با سخت افزار و نرم افزار به عنوان یک DVR کار می کند. یک ضبط ویدئوی دیجیتال جاسازی شده دستگاهی است که به طور خاص به عنوان DVR کار می کند. در DVR های جاسازی شده، معمولا یک برد مدار با نرم افزاری که در تراشه رایت شده است وجود دارد. در بین ویژگی های بین ماشین های مبتنی بر PC و ماشین های جاسازی شده تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. اما با پیشرفت های اخیر در فن آوری های DVR تعبیه شده، تفاوت ها کمتر می شود. مزایای ضبط ویدئوی دیجیتالی جاسازی شده این است که آنها بسیار پایدار و قابل اعتماد هستند، زیرا آنها قطعات و بخش های کمتری دارند. این نرم افزار اغلب در کد ماشین اصلی یا کد لینوکس نوشته شده است که تمایل دارد از نرم افزار ویندوز پایدارتر باشد. مزایای ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال مبتنی بر PC این است که با استفاده از منوهای روی صفحه و ماوس (در مقابل نوع جاسازی شده که با استفاده از دکمه ها بیشتر در ارتباط با یک VCR تعامل می کنید) ساده تر می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. و شما تمایل به داشتن ویژگی های و گزینه های بیشتر در ماشین های مبتنی بر PC دارید. 

دوربین مدار بسته DVR چگونه کار می کند؟

یک ضبط کننده ویدئو دیجیتال دوربین مدار بسته، اساسا یک رایانه است که تصاویر ویدئویی امنیتی را در یک دیسک سخت ذخیره می کند. اکثر دوربین های امنیتی که در حال حاضر استفاده می کنند یک تصویر آنالوگ را ضبط می کنند. DVR سیگنال آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کند و سپس آن را فشرده می کند. بسیاری از دوربین ها را می توان به یک DVR وصل کرد. DVR ها معمولا با ۴، ۸، ۱۶ یا ۳۲ ورودی دوربین می آیند. DVR به شما این امکان را می دهد که تمام این تصاویر را یک بار یا یک بار در یک زمان مشاهده کنید و تمام فیلم ها در دیسک سخت ذخیره می شوند. سوئیچ های اضافی، چهار و یا چندکاره ها مورد نیاز نیست.

نصب  DVR های امنیتی کار سختی نیست. شما فقط دوربین را به پشت دستگاه وصل کنید. برای مبتنی بر PC: آن را به برق بزنید، مانیتور، صفحه کلید و ماوس – درست مثل یک کامپیوتر معمولی در اختیار شما ست. شما دستورالعمل هایی در مورد چگونگی راه اندازی دستگاه  توسط خودتان را دریافت خواهید کرد. اکثر DVR های استاندارد ما با یک دیسک سخت ۱۲۰ گیگ (به جز موارد ذکر شده دیگر)هستند. آنها همچنین شامل نرم افزار (برای راه اندازی، محلی و مشاهده از راه دور)، سیم برق و اسناد و مدارک است. ماشین های مبتنی بر کامپیوتر نیز با ماوس و صفحه کلید همراه هستند. شما فقط نیاز به اضافه کردن دوربین ها، با هر کابل و یک مانیتور دارید. برای دستگاه های جاسازی شده، می توانید از تلویزیون یا مانیتور امنیتی استفاده کنید. برای ماشین های مبتنی بر کامپیوتر، شما نیاز به یک مانیتور کامپیوتر استاندارد دارید.

تعمیرات دوربین مدار بسته

خرابی های دوربین مدار بسته و DVR

این قبلی دستگاه های به دلیل اهمیت و مسئولیتی که در زمینه امنیت دارند بسیار حساس بوده و باید به دقت و بدون کوچکترین مشکلی اجرا شوند. اما این دستگاه با چه مشکلاتی ممکن است مواجه شود؟ بعد از روشن کردن دستگاه DVR دستگاه بوت نشده و بالا نمی آید، دستگاه به صورت مکرر و خودکار ریست می شود. عدم شناسایی هارد دیسک بعد از راه اندازی، نداشتن تصویر یک یا چند کانال و موارد دیگر که نشان دهنده وجود مشکل در دستگاه شماست.

در صورت بروز خرابی در سیستم دوربین مدار بسته و DVR خود می توانید با واحد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری مجتمع فنی مرکزتعمیر تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.
لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم. 

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹
آدرس»

تهران-میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳