سخت افزار شبکه و سرور

تجهیزات سخت افزاری شبکه بسیار متنوع هستند. با این وجود به هنگام پیکربندی سخت افزاری شبکه های محلی اترنت و شبکه های بدون سیم در عمل با تعداد محدودی سخت افزار سرو کار داریم. این تجهیزات عبارتند از: کارت شبکه، هاب یا سوئیچ، کابلهای شبکه، روتر و اکسس پوینت.

اما چرا از شبکه و سرور استفاده می کنیم؟ به زبان ساده شبکه های کامپیوتری شامل حداقل ۲ کامپیوتر هستند که از وسایلی نظیر اسکنر، فتوکپی، برخی منابع اطلاعاتی که باید افرادی که از آن کامپیوترها استفاده می کنند و … به طور اشتراکی استفاده می کنند. در واقع این کامپیوترها به هم متصل بوده و با هم تبادل اطلاعاتی می کنند و این اتصال از طریق سیم های مسی، فیبرهای نوری، امواج ماکرویو و مادون قرمزو ماهواره های مخابراتی رد و بدل می شود. این قبیل اتصالات از این نظر مفید بوده که در زمان صرفه جویی کرده و اگر سیستمی با خرابی مواجه شد اطلاعات از دست نرود و دسترسی پذیری از دستگاه دیگر ممکن باشد.

در مورد سرور هم می توان اینگونه گفت که: سرور ماشینی در شبکه است که تمام خصوصیات و کارهای یک کامپیوتر معمولی را در سطح قویتر و بالاتری از تجهیزات و کارکرد و بازدهی دارا می باشد و می تواند همزمان سرویس های در خواست شده از سوی کاربران را پردازش کرده و بر اساس وظیفه محول شده به آن نتیجه را به سوی کاربر شبکه باز گرداند. به طور خلاصه در فناوری اطلاعات، سرور یک برنامه کامپیوتری است که به سایر برنامه (Client Programs) در همان کامپیوتر یا سایر کامپیوترهای متصل به شبکه خدمات ارایه می دهد. مزیتی که سرور دارد این است که حجم بالایی از اطلاعات را در خود ذخیره می کند و در صورت نیاز آن ها را بازیابی می توان کرد.  وظایفی از قبیل مدیریت اجازه دسترسی به داده ها، اجازه حذف داده ها و اجازه بروز رسانی آن ها از وظایف معمول یک سرور است که این نشان از وظیفه حفاظت از اطلاعات و امنیت بالای سرور می باشد که از وظایف اصلی آن است.

مشکلات و خرابی تجهیزات سخت افزاری شبکه و سخت افزار:

همانطور که در مورد اهمیت استفاده از  شبکه و سرور ذکر شد مشخص است که چقدر این تجهیزات مهم هستند و در صورت بروز کوچکترین مشکل در سیستم آن کل سیستم از کار خواهد افتاد و اگر در مورد شرکت هایی که تعداد کاربران زیادی دارند رخ دهد ضرربسیاری را به همراه دارد. از این رو باید به دقت مراقبت و نگه داری شوند. عدم دسترسی به اطلاعات یا عدم اتصال دستگاه ها به دستگاه های دیگر مانند اسکنر و … . عدم اتصال به اینترنت، خرابی های در کارت شبکه، قطع و وصل شدن کابل های شبکه و … .

در صورت مشاهده هر گونه خرابی در سیستم سخت افزار شبکه و سرور خود با واحد تعمیرات سخت افزار شبکه و سرور مجتمع فنی مرکز تعمیر تماس حاصل فرمایید.
لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم. 

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱
آدرس» 

تهران-میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳