یو پی اس

تعمیرات تخصصUPS

همه میدانیم که امروزه بسیاری از کارها از کارهای عادی ادارات  گرفته تا کارهای پیچیده ی سازمان  های تحقیقاتی و دانشگاهی توسط کامپیوترها انجام میشود که استفاده از کامپیوتر سرعت و سهولت در انجام کار و همچنین دقت را برای بشر به ارمغان آورده است. میتوانیم با استفاده ا ز کامپیوترها محاسباتی را که میتواند به طول بینجامد و همینطور دارای خطا بوده باشد را تقریبا بدون خطا و به سرعت و در کمترین  زمان ممکن انجام دهد. شاید در خانه خود و یا در محل کامان کار زیادی با کامپیوتر نداشته باشیم هرچند که دیگر در همه جا مورد استفاده ی تمام مدت قرار می گیرد ولی ساززمان و شرکت های بزرگ نمی توانند حتی یک لحظه کامپیوتر خود را خاموش کنند و خاموشی حتی ۱ دقیق کامپیوتر سازمانها و شرکت های بزرگ منجر به ضرر جبران ناپذیری برای این گونه شرکت ها خواهد شد. در ادامه میخواهیم کمی در مورد ups ها و انواع آن ها صحبت کنیم تا آشنایی کاملی با مدل های مختلف ups پیدا کنید.

انواع یو پی اس ها و مدل های ups

اگر بخواهیم به صورت دسته بندی معرفی کنیم کلا یو پی اس ها به سه دسته ی Off Line – Line Interactive و On Line تقسیم  می شوند. یو پی اس ها که در اصطلاح فنی به منبع تغذیه ی بدون وقفه گفته می شوند میتوانند در زمان قطع شدن برق به کمک شما آمده و مدت زمانی برق محیط – ساختمان و یا شرکت را تعمین کند.یو پی است ها دارای باطری های بزرگی هستند  که ولتاژ و آمپراژ برق شهری را در خود ذخیره میکنند و دارای مدارات پیچیده ای هستند. در زمانی که برق وصل است و قطع نشده ups در حال شارژ بوده و فول شارژ می شود ولی به محض این که برق قطع شود ups بلافاصله وارد جریان شاده و مجددا برق را وصل میکند که در این زمان برقی که استفاده میکنید همان مقدار برقی است که در داخل باطری ups ذخیره شده است که چند ساعتی را پاسخ گو خواهد بود و شما می توانید بسیاری از کارهای ضروری را انجام دهید تا برق مجددا وصل شود.

و اما تفاوت upsها

یو پی اس one Iine

یکی از اصلی ترین تفاوت یو پی اس آنلاین این است که شارژ یکسو کننده شارژ تعویض شده است . زمانی که برق عادی شهری همچنان متصل است این یو پی اس باطری ها را شارژ می کند  و در صورتی که برق شهری قطع شود برق که داخل باطری ها به صورت dc ذخیره شده است توسط یم مبدل به برق ac تبدیل شده و  وارد جریان برق ساختمان و یا جایی که برای آن تعریف کرده  اید می شود. در کل نوع آنلاین دائما قطع بودن و یا وصل بودن برق را رصد میکند که در صورت قطع شدن برق فولا به شبکه برق داخلی متصل می شود.

یو پی اس Line Interactive

این مدل نیز خود چندین زیر شاخه را شامل می شود و انواع مختلفی دارد به عنوان مثال Buck/Boost برای تنظیم ولتاژ در مسیر بای پس (Baypass ) اضافه شده و ترانس با سیم پیچ ثانویه ای چند سر با چندتا رله طوری تنظیم می شود که هر دو سطح ولتاژ ( پایین و بالا ) مسیر ولتاژی baypass را به گونه ای پوشش دهد که  خروجی برق ups را به اندازه ی ولتاژ خروجی مرود نظر محدود کند ، به این معنی که محدوده ی ولتاژ قابل قبول ورودی بدون نیاز به عملکرد اینورتر افزایش می یابد.

یو پی اس Off Line

خب در اینجا میرسیم به آخرین نوع ups که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم  و قبل از ادامه مطلب باید بگوییم که فناوری در حال تغییرات زیادی است و تا زمانی که شما این مقاله را میخوانید ups های جدید با فناوری های جدیدتری وارد بازار می شوند و باری همین در اینجا فقط به سه نمونه معروف و اصلی اشاره شد. خب و امام یو پی اس های آفلابن . در یو پی اس های off Line بارهای حساس از مسیر by pass انرژی دریافت می کنند و اگر تغذیه در مسیر بای پس  قطع شده  و یا ولتاژ ان خارج از محدوده باشد مسیر اینورتر جایگزین خواهد بود و در طول عملکرد عادی ups هر نوع اختلالی که در مسیر by pass بوده باشد به بخش  بار منتقل خواهد شد همچنین فیلترهای فرکانس رادیوی (RF) در مسیر جهت جلوگیری از نویزهای ناخواسته وجود دارد.

خرابی و مشکلات ups ها

میتوان در مورد خرابی یو پی اس ها اینطور بیان کرد که اصلی ترین خرابی آن ها مربوط به مدارت هوشمند و الکترونیکی  و سپس باطری ها می باشد. در مورد یو پی اس ها خصوصا بخش مدار کنترل کننده به دلیل این که درگیری بسیاری جهت مدیریت برق و استارت  و همچنین سوئیچینگ را دارد دچار مشکلات فنی بسیاری ممکن است شود که باید به دقت مورد عیب یابی و تعمیرات قرار گیرد تا بتواند از یو پی اس استفاده کرد  زیرا در صورت عدم عملکرد صحیح مدار یو پی  اس در صورت قطع برق نمی توان برق ذخیره شده در باطری های ups را مورد استفاده قرار داد و باید حتما توسط خود مدار یو پی اس تبدیلات لازم را انجام دهد ، زیرا برق شهری ac بوده که مدار مبدل موجود در ups این برق را به حالت dc تبدیل کرده و سپس در باطری ها ذخیره میکند و در زمانی که نیاز به استفاده باشد  مجددا برق dc که در باطری ها ذخیره شده  توسط مداراینورتر به نوع ac تبدیل و به خروجی هدایت خواهد شد تا بتوان از این برق استفاده لازم را کرد و در غیر این طورت قابل استفاده نخوذاهد بود  و برای همین بخ مدار کنترل کننده که دارای یک مدار اینورتر نیز می باشد از اهمیت بالایی برخوردا می باشد.

عیب یابی و تعمیرات یو  پی است خود نیازمند تجهیزات پیشرفته ای می باشد که از تجهیزات سنجش باطری گرفته تا عیب یابی مدار الکترونیکی و کنترل کننده را شامل می شود که میتوان  به دقت توسط تکنسین ها مورد  آزمایش و عیب یابی قرار گیرد و به این صورت تمامی مشکلات را برطرف کرد.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»تهران –میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳