ام اس آی

ام اس آی

کامپیوتر لپ تاپ گاهی به نام نوت بوک توسط تولید کننده ها نامیده می شود، رایانه شخصی  یا همان لپ تاپ با باتری یا با برق AC کار می کند که به طور کلی کوچکتر از یک کیف دستی است که می تواند به آسانی حمل شود و راحت در فضاهای موقت مانند هواپیما، کتابخانه ها، دفاتر موقت و در جلسات مورد استفاده قرار بگیرد. لپ تاپ معمولا وزن کمتر از ۵ پوند و ۳ اینچ یا کمتر در ضخامت دارد. در میان رایج ترین سازندگان رایانه های لپ تاپ، IBM، اپل، Compaq، دل و توشیبا هستند.

msi

لپ تاپ ها عموما قیمت بیشتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی با قابلیت های مشابه دارند زیرا طراحی و ساخت آنها دشوارتر است. یک لپتاپ به طور مؤثر می تواند به یک رایانه رومیزی با یک ایستگاه اتصال تبدیل شود، یک قاب سخت افزاری که اتصالات را برای دستگاه های ورودی / خروجی محیطی مانند چاپگر یا مانیتور بزرگتر فراهم می کند می تواند آن را به یک رایانه رومیزی تبدیل کند. در لپ تاپ ها معمولا از صفحه نمایش هایی که در آن ها از تکنولوژی صفحه نازک استفاده می شود  وجود دارد. ترانزیستور فیلم نازک یا صفحه ماتریس فعال روشن تر است و در زاویه های مختلف بهتر از صفحه نمایش STN یا دو صفحه اسکن هستند. لپ تاپ از چندین روش مختلف برای یکپارچه سازی ماوس به صفحه کلید استفاده می کند، از جمله صفحه لمسی، گوی توپ و اشاره گر. یک پورت سریال نیز اجازه می دهد تا یک ماوس معمولی متصل شود. PC Card سخت افزاری برای افزودن یک مودم یا کارت رابط شبکه به لپ تاپ است. سی دی رام و درایوهای دیجیتال همه کاره ممکن است درون ساخته شده یا قابل اتصال باشد.

یک کامپیوتر لپ تاپ کوچکتر از یک رایانه رومیزی است که به طور کلی کمتر از سه اینچ ضخامت دارد و وزن آن کمتر از کامپیوترهای رومیزی است که معمولا کمتر از پنج پوند وزن دارند. کامپیوترهای لپ تاپ را می توان در یک میز استفاده کرد و می توان از طریق یک مانیتور، صفحه کلید و ماوس جداگانه به عنوان یک رایانه رومیزی استفاده کرد. لپ تاپ ها دارای پورت ها و سایر رابط های مشابه رایانه های رومیزی مانند پورت های USB، کارت های رابط شبکه، بلندگو های صوتی، درایو های رسانه های دیجیتال و اسلات کارت حافظه (مانند خوانندگان کارت SD) که اغلب در تولید کننده لپ تاپ ساخته شده اند، هستند. لوازم جانبی اضافی ممکن است به یک لپ تاپ از طریق اسلات های توسعه موجود که برای ارتقا تعبیه شده اند، یا از طریق پورت های USB یا سری (اگرچه یک سری پورت تکنولوژی قدیمی تری است که معمولا بر روی لپ تاپ های جدید پیدا نمی شود) یا بی سیم از طریق یک اتصال بلوتوث وصل شود.

لپ تاپ ها دارای چندین روش اتصال به شبکه هستند. اتصال بی سیم و یا WiFi رایجترین وسیله اتصال لپتاپ است. لپ تاپ ها همچنین ممکن است پورت های اترنت داشته باشند که به کامپیوتر اجازه می دهد تا از یک کابل اترنت به یک شبکه محلی (LAN) متصل شوند. لپ تاپاتصال Bluetooth یک وسیله دیگر برای برقراری ارتباط با رایانه یا رایانه های دیگر است. به عنوان مثال، ماوس بلوتوث یا صفحه کلید را می توان به صورت بی سیم به یک لپ تاپ وصل کرد. لپتاپ همچنین می تواند از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل شود (این اتصال همچنین ممکن است از طریق پورت USB و کابل ساخته شود) برای دسترسی به اینترنت از طریق شبکه تلفن همراه تلفن. این معمولا به عنوان “tethering” شناخته می شود.

با پیشرفت تکنولوژی، اندازه کامپیوترهای قابل حمل کوچکتر شده است. رایانه های قابل حمل به کامپیوترهای لپ تاپ تبدیل شدند و لپ تاپ ها به عنوان رایانه های نوت بوک معروف شده اند. کامپیوترهای Ultraportable یا Subnotebook می توانند رایانه های کوچکتر و سبک تر از نوت بوک ها باشند، هرچند این اسامی ها به عنوان برچسب های تولید کننده متفاوت هستند و هیچ ویژگی خاص و گسترده ای را که به طور رسمی این دسته بندی ها را تعریف می کنند ندارند. Netbooks در بازار در سال ۲۰۰۸ ظاهر شد. آنها کوچک و سبک هستند، و در دوران اوج آنها ارزان تر از لپ تاپ ها بود؛ با این حال قیمت لپ تاپ ها کاهش یافته است، و نوت بوک ها به طور کلی از بین رفته اند تا با تبلت هایی مانند Apple iPad و Microsoft Surface جایکزین شوند.لوازم جانبی لپ تاپ

هدف استفاده از لپ تاپ چیست؟ لپ تاپ ها کامپیوترهای کاملا کاربردی هستند که برای حمل و نقل و راحتی طراحی شده اند. در مقایسه با کامپیوترهای شخصی و رو میزی که به PC معروف هستند، لپ تاپ ها کوچکتر هستند، کمتر وزن دارند، قطعات کمتری دارند و قدرت بیشتری مصرف می کنند. این باعث می شود لپ تاپ ها انتخاب خوبی برای دانشجویان و حرفه ای های شلوغ که اغلب سفر می کنند. هرکسی که رایانه شخصی دارد، آشنا با مشکل فضای کاری این ماشین ها است. رایانه خود اغلب درصد خوبی از فضای میز کار را محدود به خود می کند و فضا را می گیرد، و وزن و ابعاد آن قابل توجه است. یک لپ تاپ به دلیل اندازه کوچکتر آن،  از فضای کاری بسیار کمتری از شما را خواهد گرفت. لپ تاپ ها همچنین می توانند با قدرت باتری، بدون نیاز به یک کابل برق یا آداپتور برق جداگانه کار کنند. رایانه های رومیزی سنتی با یک مانیتور، صفحه کلید، موس، بلندگو و سیم کار می کنند. کامپیوترهای لپ تاپ تمام این لوازم جانبی جداگانه را یک جا در یک دستگاه و به صورت متصل دارد. صفحه کلید، مانیتور و بلندگوها درون خود لپ تاپ ساخته شده و صفحه لمسی به عنوان ماوس عمل می کند. با لپ تاپ ها، شما فقط نیاز به یک منبع قدرت برای کار است. بنابراین، به راحتی می توانید یک لپ تاپ را به مکان هایی که برای شما مناسب تر است، مانند کلاس های درس، کافی شاپ ها و هتل ها ببرید. لپ تاپ ها همچنین یک آداپتور Wi-Fi ساخته شده اند که به شما امکان اتصال به اینترنت در مکان هایی با شبکه بی سیم را می دهد.

تعمیرات لپ تاپ ام اس آی

خرابی های لپ تاپ msi

لپ تاپ ها برای صاحبانشان بسیار با اهمیت است از این رو تا جایی که ممکن است از آن محافظت می کنند، مخصوصأ دانشجویان که بخش عمده ای از کار خود را با آن انجام می دهند و حاوی اطلاعات آن هاست. اما گاهی استفاده نادرست یا خارج از توان لپ تاپ باعث بروز مشکلاتی می شود که کار لپ تاپ را مختل می کند. این مشکلات ممکن است سخت افزاری و یا نرم افزاری باشند. از جمله مشکلات سخت افزاری می توان به مشکلات مربوط به شارژ، پورتها، صفحه نمایش، خوب کار نکردن فن، کهنه شدن خمیر سیلیکن که باعث داغ شدن سیستم می شود و … . مشکلات نرم افزاری را می توان ناشی از ویروسی شدن خواند یا بالا نیامدن ویندوز به اصطلاح، از بین رفتن فایل ها و … . در تمامی این موارد بهتر است به متخصص تعمیرات لپ تاپ مراجعه فرمایید تا توسط متخصص عیب یابی و رفع شود.

در صورت بروز خرابی در  سیستم لپ تاپ خود می توانید با واحد تعمیرات لپ تاپ مجتمع فنی مرکزتعمیر تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز مشکل سیستم شما بررسی و رفع شود. 

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم. 

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس»

تهران-میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳