تعمیرات کارت گرافیک

تعمیرات کارت گرافیک

سیستم کامیپوتری که با آن کار می کنیم دارای اجزای مختلفی است که با در کنار هم قرار گرفتن به این شکل در می آید و خروجی ای که می خواهیم را در اختیارمان قرار می دهد. هر قسمت وضیفه ای را بر عهده دارد که طبق آن عمل کرده و نتایج نمایش داده می شود. از جمله قطعات سخت افزاری که در سیستم کامپیوتر وجود دارد و بسیار مهم می باشد کارت گرافیک است. یک کارت گرافیک یک قطعه سخت افزار کامپیوتری است که تصویری را که در یک مانیتور مشاهده می کنید تولید می کند.

کارت گرافیک نوعی آداپتور نمایشگر یا کارت گرافیک ویدئویی است که در بیشتر دستگاههای رایانه نصب شده است تا اطلاعات گرافیکی را با وضوح بالا، رنگ، تعریف و ظاهر کلی نمایش داده شود. یک کارت گرافیک با پردازش و اجرای داده های گرافیکی با استفاده از تکنیک های پیشرفته گرافیکی، ویژگی ها و توابع، صفحه نمایش بصری با کیفیت بالا را فراهم می کند. یک کارت گرافیک نیز به عنوان یک آداپتور گرافیکی، کنترل کننده گرافیکی، کارت شتاب دهنده گرافیکی و یا کارت گرافیک شناخته شده است. یک کارت گرافیک عمدتا برای حذف وظایف پردازش گرافیکی از پردازنده یا RAM طراحی شده است. این شامل یک واحد پردازش گرافیکی اختصاصی (GPU) و یک رم اختصاصی است که به آن کمک می کند سریعا داده های گرافیکی را پردازش کند. همانند اکثر پردازنده ها، یک کارت گرافیک همچنین دارای یک گرمایش اختصاصی برای نگهداری گرما از GPU است. کارت گرافیکی صفحه نمایش تصاویر ۳ بعدی، چرخش تصویر، جیوه پیکسلی بالاتر، طیف گسترده ای از رنگ ها و موارد دیگر را قادر می سازد. علاوه بر این، یک کارت گرافیک شامل پورت های توسعه مختلف مانند AGP، HDMI، تلویزیون، و اتصال چندین مانیتور. یک کارت گرافیک می تواند درون مادربرد یکپارچه شود و یا به عنوان یک کارت افزودنی اضافه شود. هر چه کارت گرافیک شما بهتر باشد تصویر بهتری را تولید خواهد کرد. این به طور طبیعی برای گیمرها و ویراستاران ویدئو بسیار مهم است.

انواع کارت های گرافیک:

یکپارچه – گرافیک را به مادربرد که در آن هیچ مکانی برای اضافه کردن کارت افزودنی ساخته نشده است. شما این را در بیشتر لپ تاپ ها و رایانه های استاندارد ساخته اید، آنها یک مدل مقرون به صرفه هستند اما نمی توانند به آسانی ارتقا پیدا کنند.

Discrete – کارت گرافیک افزونی که بر روی مادربرد به عنوان یک جزء اضافی نصب شده است. ایده آل برای کسانی که مایل به تغییر سیستم خود را با ارتقا کارت های گرافیکی.

GPU چیست؟ مخفف واحد پردازنده گرافیکی است. این مغز کارت گرافیک است و این چیزی است که تصاویری را که روی صفحه نمایش می بینید ایجاد می کند. این که  GPU چقدر قدرتمند هستند بسته به مدل انتخابی شما متفاوت خواهد بود. پردازنده گرافیکی به عنوان یک مترجم کار می کند، داده ها از CPU به دست می آید و آن را به تصاویر تبدیل می کند. تصاویر پیچیده تر، مانند آن چیزی که شما در بازی های با کیفیت بالا مشاهده می کنید، نیاز به پردازشگر پیچیده تر و سریع تر دارد که این کار را برای جابجایی داده ها فراهم می آورند.کارت گرافیک

کارت گرافیک فقط برای علاقه مندان به بازی مفید نیست، کارت های گرافیکی گسسته یا مجزا نیز می توانند به طور قابل توجهی به کاربران برنامه های ویرایش عکس و ویدئو کمک کنند؛ زیرا آنها می توانند سرعت را بهبود ببخشند که در آن تصاویر می توانند به خوبی رندر گیری شوند و به کاربران برای داشتن صفحه ای با کیفیت بالا کمک می کند.

دو تولید کننده اصلی از کارت های گرافیکی گسسته AMD و Nvidia وجود دارد – برخی از کاربران دارای اعتماد به یک نام تجاری خاص هستند، اما هر یک از این کارهای مشابهی را انجام می دهند. AMD همچنین برخی از گزینه های یکپارچه گرافیکی و همچنین رهبر فعلی بازار Intel را تولید می کند. انواع کارت گرافیککارت های گرافیک کنونی نیز حاوی حافظه RAM، حافظه گرافیکی اختصاصی است،بنابراین از رم کامپیوتر شما شما جدا است. ظرفیت بیشتر کارت های گرافیکی مدرن از ۵۱۲ مگابایت تا ۸ گیگابایت با فرمت های محبوب DDR3 و GDDR5 SDRAM متفاوت است. حافظه در یک کارت گرافیک مهم است زیرا به کاربران اجازه می دهد تا بازی های با رزولوشن های بالاتر را انجام دهند. ایده آل برای کسانی که از بازی هایی مانند Skyrim استفاده می کنند که شامل بسته های بافت بسیار بزرگ می باشد. حافظه حداقل ۱ گیگابایت برای gamers توصیه می شود، اما باید با سایر جنبه های کارت و وضوح بازی ای که شما بازی می کنید متعادل باشد.

کارت گرافیک می تواند چند مانیتور را پشتیبانی کند، با این حال، تعداد توسط GPU و تعداد خروجی های موجود تعیین می شود. برای پیدا کردن تعداد مانیتورهایی که از آن حمایت می کنید، با کارت گرافیک شخصی بررسی کنید. کارت گرافیک را می توان از طریق تعدادی از گزینه های خروجی به یک مانیتور متصل کرد. شما باید یک کارت گرافیک با پورت روی مانیتور خود را خریداری کنید. بسیاری از کارت های ویدئویی دارای حداقل دو یا سه پورت با پشتیبانی از چهار یا بیشتر خواهند بود.

اتصال آنالوگ VGA 15pin همچنین به عنوان D-Sub شناخته شده است. این اولین اتصالات ویدئویی است و بنابراین کمترین کارایی را دارند. پورت VGA به خوبی کار می کنند،پیکربندی کارت گرافیک اما پورت های دیگر کیفیت تصویر بهتر را فراهم می کنند. DVI (اینترفیس بصری دیجیتال) – DVI-I (شامل سیگنال های آنالوگ و دیجیتال) و DVI-D (تنها سیگنال های دیجیتالی را پشتیبانی می کند) – DVI  در اکثر مانیتورهای صفحه تخت پیدا می شود، بنابراین یک اتصال مفید بین کارت و صفحه نمایش است. HDMI – HDMI یکی از محبوب ترین اتصالات به علت سرعت و قابلیت انعطاف پذیری آن است. HDMI هر دو سیگنال ویدیویی و صوتی راپشتیبانی می کند. DisplayPort – مورد استفاده ترین اتصالات شده و در نسل جدید مانیتور ها دیده می شود. این می تواند ویدیو، صدا و سایر اشکال داده را پشتیبانی کند.

همانند بسیاری از قطعات، سبک و طراحی یک کارت گرافیک می تواند مهم باشد. اگر اتاقک سیستم کامپیوتر شما یا همان کیس کوچک یا کوتاه باشد، گزینه های لایه ای که بتوان اجزا با اندازه کامل را در آن گذاشت وجود دارد. ATX / Full-height – این اساسا کارت / براکت کامل برای دسکتاپ استاندارد بدون مسائل و نگرانی در مورد فضا است. Low Profile – کارت گرافیک نیمه بلند باریک تر از سبک ATX و پایه یا براکت کوچکتر که اغلب در HTPC استفاده می شود را می پذیرد.

خرابی های کارت گرافیک

در صورتی که سیستم خود را روشن کردید و دیدید که علیرغم اتصال تمامی موارد تصویری نمایش داده نمی شود یا خطوط راه راه روی صفحه نمایش شما وجود دارد یا رنگ ها بهم خورده است و وضوح سابق را ندارد ممکن است اشکال از کارت گرافیک سیستم شما باشد.  بعد از روشن شدن کامپیوتر خود صدای بوق از داخل کیس شنیده شود به احتمال خیلی زیاد کارت گرافیک شما آسیب دیده است و یا به درستی در محل اتصال خود با مادربورد قرار داده نشده است.   اگر بعد از مدتی کار کردن با یک بازی یا نرم افزار سنگین، کند شدن انتقال تصویر و بی کیفیت شدن تصویر را حس می کنید احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک شما به وجود آمده است.

در صورت بروز خرابی در سیستم کارت گرافیک خود می توانید با واحد تعمیرات کامپیوتر مجتمع فنی مرکز تعمیر تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط متخصصین این مرکز عیب یابی و رفع شود.

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس»

تهران-میدان انقلاب – خیابان کارگر شمالی – خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳