تلفن سانترال

تعمیرات تخصصی مرکز  تلفن ( سانترال )

امروزه ارتباطات یکی از مهمترین ابزارهای نشر می باشد که بشر توانسته است با استفاده از ابزارهای ارتباطی هماهنگی و یکپارچگی لازم را در جامعه شهر و کشور پیاده کنند از زمان گذشته  دستگاه‌های الکترونیکی و کامپیوتر ها همچنان در حال پیشرفت بودند که‌ رفته  رفته تکامل پیدا کرده و در این بین نیاز به یک شبکه ارتباطی همگام با پیشرفت بیش از پیش احساس می‌شودبه همین دلیل هم گام با پیشرفته کامپیوتر ها و دستگاه های الکترونیکی شبکه ها و تجهیزات مخابراتی نیست پیشرفت های  چشمگیری کردند قسمت کلی به یکی از نمونه های بسیار پیشرفته شبکه می توان به شبکه جهانی اینترنت اشاره کرد

به غیر از ارتباطات میان شهرها و در کل سطح جامعه در یک واحد کوچک مانند سازمان ها و شرکتها نیاز به ارتباطات داخلی نیز دیده می شود در گذشته جهت ارتباط کارمندان یک شرکت با یکدیگر باید به صورت حضوری کارمندان یک  یکدیگر را ملاقات می کردند تا بتوانند تبادل اطلاعات  نمایند و به این ترتیب اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند ولی رفته رفته با پیشرفت تر شدند و تغییر ماهیت شرکت ها این روند نیز با مشکلات مواجه شد یکی از بزرگترین مشکلات   این نوع سیستم ارتباطی مربوط به شرکت‌های بزرگ و پیشرفته بود کارمند نمی‌توانستند همدیگر را ملاقات کنند که این خود دلایل مختلفی را شامل می شود به همین جهت این کمپانی ها نیازمند یک سیستم ارتباطی داخلی بودند که کارمندان بتوانند به گفتگو با یکدیگر بپردازند و مدیران بتوانند اطلاعات لازم را بدون اینکه به صورت حضوری به نظر کارمند خود برود به کارمند بدهد و همین جهت و بعد از روی کار آمدن سیستم های تلفن و خطوط ارتباطی سیستمی به نام سانترال طراحی شد کرد در واقع در یک سازمان و یا شرکت یک مرکز تلفن داخلی ایجاد می نمود که میشد با استفاده از آن تمامی ارتباطات داخلی و خارجی را کنترل و مدیریت نمود مامانم سال یک شرکت دارای چندین واحد می باشد خصوص شرکت های مربوط حوزه فناوری

شرکت های اینچنینی می‌توانستند فقط یک. ارتباطی داشته باشند زیرا ترافیک ارتباطی مشتریان آنها می توانست به ضرر شرکت تمام شود و مشتریان بسیاری را از دست بدهد به همین دلیل با روی کار آمدن سیستم های تلفن داخلی یا همان سانترال باشد که تماس های ورودی از بیرون مدیریت شده واحدهای مربوطه وصل کردند البته این کار در ابتدا و قبل از روی کار آمدن سیستم های تلفن داخلی مانند سانترال توسط کارمندان و منشی ها همان ماشین های تلفنی صورت می پذیرفت البته در خیلی از شرکت ها ماشین های تلفنی پاسخگویی تلفن های مهم هستند ولی جهت مکانیزه کردن برخی از قسمت ها تلفن سانترال امروزی که بسیار هوشمندانه طراحی شده اند به خوبی پاسخگوی تمامی مسائل هستند زیرا سانترال قابلیت برنامه ریزی را داشته و می توان آن را به کامپیوتر متصل کرده و به این ترتیب کارهای آن را با برنامه ریزی های بسیار پیشرفته افزایش داد

لازم به ذکر است که تلفن های سانترال نیزدچار مشکلات مختلفی می شود و این در مورد دستگاه‌های الکترونیکی یک امر عادی است دستگاه الکترونیکی با هر پیچیدگی و پیشرفتگی که دارد ممکن است مشکلاتی را داشته باشد که البته این مشکلات با نام نقص فنی در دستگاه های الکترونیکی شناخته می شود که گاه بسیار ساده و به راحتی قابل برطرف کردن بوده و گاه جهت برطرف سازی مشکل دستگاه نیازمندی بی‌آبی و تعمیرات تخصصی می باشد خرابی و مشکلات گریبانگیر دستگاه های تلفن داخلی یا همان سانترال ها نیز است در ادامه می خواهیم به چند از مشکلات تلفن های سانترال اشاره کنیم قبل از شروع لازم به ذکر است که خود دستگاه سانترال با گوشی های تلفنی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند متفاوت هستند 

دستگاه های سانترال همان مرکز تلفن اصلی دستگاهی که ارتباط داخلی را مدیریت کرده و همچنین ارتباطات ورودی از  از بیرون را نیز هدایت می‌کنند در حالی که تلفن ها و یا به عبارتی گوشی های تلفن روی میز کار کارمندان قرار می گیرد سانترال از طریق خطوط کابل متصل شده و تفاوت آن با گوشی تلفن های معمولی پشتیبانی استسیستم تلفن سانترال را دارا نمی باشد در ادامه به صورت تفکیک شده به خرابی گوشی های تلفن مخصوص سانترال اشاره کرده در مورد خود دستگاه سانترال صحبت می‌کنیم و به مشکلات آن می‌پردازیم

خرابی و مشکلات گوشی های تلفن رومیزی سانترال

مشکلات مختلفی ممکن است برای این نوع گوشی های تلفن به وجود آید که از این مشکلات می توان به

قطع شدن صدای خروجی زنگ

ضعیف شدن و یا قطع شدن صدای اسپیکر گوشی

عدم دریافت صدای فرد و یا از کار افتادن میکروفون

خراب شدن صفحه کلید صفحه شماره گیری

عدم نمایش اطلاعات بر روی صفحه نمایش

کار نکردن برخی از امکانات و به هم ریختن خود به خود تنظیمات گوشی

این هایی که در بالا به آن اشاره شود از جمله مشکلات شایع در تلفن های رومیزی مخصوص سانترال هست که می توان به صورت دقیق  عیب یابی و رفع مشکل اقدام کرد به عنوان مثال قطع شدن صدای خروجی گوشی در ۹۹ درصد اوقات به دلیل خرابی استیکر آن و سوختن اسپیکر می باشد که در این صورت باید این تعویض کردند

همچنین دلیل نرفتن صدا و یا همان خرابی میکروفون فقط فقط به دلیل خرابی خود میکروفون اتفاق می افتد و مدار داخلی گوشی در این خرابی دخیل نیست عدم استفاده صحیح برخی کارمندان ممکن است سوکت اتصال کابل ارتباط بین گوشی و دستگاه مادر ممکن است دچار مشکلات شود برنامه قبل از دستگاه میکروفون و اسپیکر بهتر است این موارد بررسی شوندشهر خراب شده باشد باید تعویض کرد و استفاده از میکروفون و یا اسپیکر اورجینال باعث کیفیت صدای ارسالی و دریافتی خواهد شد بنابراین نباید به دلیل ارزان بودن از اسپیکر و میکروفون های بی کیفیت استفاده کرد

در مورد خرابی صفحه نمایش باید اینطور گفت که وارد آمدن ضربه اولین دلیل برای خرابی صفحه نمایش در تلفن های رومیزی مخصوص سانترال می باشد در این حالت صفحه نمایش به تعویض کردن زیرا یت ساختاری صفحات نمایش در همه دستگاه‌ها به گونه‌ای که نمی توان آن را تعمیر کرد و باید حتما کردند صفحات نمایش تلفن سانترال از نظر هزینه از قیمت‌های پایین برخوردارند.  ایراد بعدی که بسیار شایع است کارکرده صفحات کلید و یا همان شماره ها در این گونه تلفن ها می باشد بیشترین خرابی مربوط به همان لایه پلاستیکی شماره ها می باشد که به دلیل کثیفی دچار خرابی می شود در بسیاری از موارد نیز پیش می آید که خرابی مدار الکترونیکی تلفن باعث بروز مشکلاتی میشود که در اینجا شهر تمامی خرابی های مدار تلفن امکان پذیر نیست و هدف بیشتر معرفی خرابی هست

خرابی و مشکلات دستگاه های سانترال اصلی

دستگاه سانترال همانطور که گفته شد خود  یک وسیله بسیار پیچیده می‌باشد که قابلیت برنامه ریزی دارد به همین دلیل خرابی هایی که دستگاه اصلی سانترال دچار می شود بسیار بیشتر استمامانم سال به هم ریختن تنظیمات و قاطی کردن اتصال ارتباطات خطوط داخلی-  عدم دریافت صحیح ارتباطات و از خارج و مدیریت آنها-  خاموش شدن کلیه دستگاه و قطع تمامی ارتباطات خارجی و داخلی… از جمله ایرادات مهم در تلفن های سانترال داخلی می باشد

عیب یابی و تعمیرات سانترال نیازمند به کارگیری ابزار ها تجهیزات پیشرفته می باشد که باید توسط تکنسین های حرفه ای صورت گیرد مرکز تعمیرات دارای کارگاههای مجهز جهت عیب یابی و تعمیرات تلفن های سانترال مادر و گوشی های تلفنی باشد که عیب یابی و تعمیرات توسط تکنیک های حرفه ای صورت می گیرد تعمیرات شما در کمترین زمان ممکن انجام شود و جهت به کارگیری و سرعت در انجام کار و عیب یابی تجهیزات پیشرفته استفاده می شود

می توانید جهت اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات تلفن های سانترال با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان ها می توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمت گزار مناسبی برای ایشان باشیم.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس» تهران –میدان انقلاب-کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳